v/H. Larsson-Fedde
Fakta om DSTO-tjeneste ved historiker Atle Wilmar.
02/1899: Levert som LURVIK til A. Ervik, Kristiansund N
00/1900: Solgt til Christiansunds Havfiskeselskap ( P. Halse ) Kristiansund N
00/1902: Overført til A. Ervig, Kristiansund N
00/1906: Solgt til Thomas Olsen, Kristiansund N, nytt navn GAA PAA
00/1915: Solgt til Nils A. Ringdal m. fl., Ålesund
08/1919: Overført til Petersen, Ringdal & Co. A/S, Ålesund
00/1926: Overført til A/S D/S Gaa Paa (O. Petersen & A. Ringdal A/S) Ålesund
00/1928: Overført til Norges Bank avd. Ålesund
12/1928: Solgt til Reidar Øien, Ålesund
12/1929: Solgt til Ole Solbjørg, Ålesund
00/1930: Forlenget: 12.4' v/Storvik mek. Verksted Kristiansund N. Brutto: 104 tonn. NET: 48 tonn.
09/1940: Tjenestegjorde i Divisional Sea Transport Officer (DSTO) Island i perioden 26. september
1940 til 23. mai 1945. Sjøfolk påmønstret i nevnte periode var i utenlandsk alliert marine.
DSTO Island var en del av den britiske marinen, men båtene gikk med sivile besetninger.
00/1946: Solgt til P/R Ole Pettersen, Ålesund
01/1947: Solgt til Svein Notøy, Haugsbygd, Ålesund, nytt navn STADT
00/1948: Ny motor: Hjelset BHK 120 - omdøpt HAUGSTAD
00/1950: Overført til t til Sigurd Notøy m. fl., Ålesund
00/1955: Solgt til Torbjørn Bøe P/R, Ålesund, nytt navn ARTIK
00/1961: Kondemnert og solgt til Ålesund Støperi A/S for opphugging.