v/H. Larsson-Fedde.
07/1962: Levert som BASEL til Fred Olsen & Co., Oslo
00/1969: Solgt til K/S Mevatne & Vindenes A/S, Bergen
00/1970: Omdøpt MEVI
00/1973: Solgt til Bjarne Hunnestad P/R, Rørvik, Bergen
00/1974: Overført til Bjarne Hunnestad P/R, Rørvik, Namsos
02/1976: Solgt til P/R Johansen ( Haakon Johansen, Bjugn ) Namsos, nytt navn ROSELLE
02/1985: Solgt til K/S A/S Nautik Transporter ( Magnar Svendsen ) Bergen, nytt navn ØYHOLM
00/1988: Solgt til Kystrederiet A/S, Haugesund, Bergen, nytt navn VOSSO
04/1992: Solgt til Viang A/S, Sortland, solgt til VIANG
11/1995: Ommålt: BRUTTO: 610 tonn. NET: 287 tonn
09/1996: Solgt til Norsk Megling & Auksjon A/S, Sortland
09/1996: Solgt til Mistral Ltd., Belize
09/2000: Solgt til Inter Ocean Ship Repairs LLC & Sh.World, Batumi, Georgia, nytt navn HAMRIYA 44
00/2010: Solgt til H. Shanbadinia & Partner, Khorramshahr, Iran, nytt navn AHVAZ
06/2015: Omdøpt MAZDA
00/2022: Still in service/Fremdeles i fart
Maskineri:
Dieselmotor 4SA - 6 cyl. diam. 300x450mm. bygd ved
Maschf. Augsburg-Nürberg A.G. Augsburg, Tyskland.