M/S Dyvi Kattegat

Call sign
LMPR LAEM4
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1973
Yard number
346
Month of delivery
Desember

Tonnage

Gross tonnage:
6.801
Net tonnage:
3.631
Deadweight:
10.414

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 13200
Speed:
18

Dimensions

Length:
187,51m
Beam:
22,95m
Draft:
6,37m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    12/1973: Levert som DYVI KATTEGAT til Jan - Erik Dyvi, Oslo
    00/1976: Overført til K/S A/S Dyviships ( Jan - Erik Dyvi ) Oslo
    10/1984: Overført til K/S A/S Dyviships ( Jan - Erik Dyvi ) Manila, Phillipine
    12/1989: Overført til K/S A/S Dyviships ( Jan - Erik Dyvi A/S) Oslo
    12/1989: Innmeldt NIS   nr 854   LAEM4
    06/1994: Ommålt: Brutto: 25.615 tonn. Net: 8.337 tonn
    01/2003: Omdøpt - DYVI ANTWERPEN
    05/2004: Overført til K/S A/S Dyviships ( Dyvi A/S ) Oslo
    09/2004: Omdøpt - DYVI KATTEGAT
    03/2007: Solgt til Transcar Maritime S.A. ( Dyvi A/S ) Panama, nytt navn - GRAND DUBAI
    02/2009: Solgt til Ciruel Trade Corp ( All Trans Shipping & Trading Ltd. FZE) Panama, nytt navn - OCEAN LADY I
    07/2009: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 4/7-2009


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2-takt/enkeltv., 8-sylindere, diam.: 680 x 1.250 mm. Sulzer maskineri lisensbygget ved N. V. Koninklijke Mij. De Schelde, Vlissingen, Nederland.