v/H. Larsson-Fedde
04/1925:Levert som GLOBE I til Hvalfangerselskapet Globus A/S (Melsom & Melsom) Larvik
06/1942: Minesveiper i den britiske marine, juni 1942, omdøpt til - HMS DAYLIGHT
00/1946: Solgt til A/S Sølvøy (H. Krohn Brekke) Haugesund, nytt navn HANSOBE
00/1948: Ny motor: Crossley BHK 375 NHK 71 Fart: 10 knop
00/1948: Overført til A/S Sjøfart (H. Krohn Brekke) Haugesund
00/1955: Forlenget 23.8'- Brutto: 258 t. Net: 127 t. Dim: 41,11m-6,64m-3,13m
00/1956: Overført til A/S Krohn Brekkes Rederi (H. Krohn Brekke) Haugesund
00/1960: Solgt til P/L Skog & Borch (Johs. S. Borch) Hamnvik
00/1962: Ny motor: Wichmann BHK 500
00/1967: Omdøpt NORDFALK
00/1974: Solgt til Helge Skog P/R, Breivoll, Hamnvik
00/1974: Solgt til Karl H. Pettersen, Tromsø
00/1975: Solgt til Råkvåg Industri A/S, Tromsø, nytt navn KARL HAAKON
00/1976: Solgt til Jon Kristoffersen, Bø, Sortland, nytt navn SPJELKVÅG
02/1977: Grunnstøtte og sank den 15/2 i pos. 1,25 n.m. SE av Hesnesbregen på reise
Kristiansund N til Stavanger med jern.