v/H. Larsson-Fedde
01/1953: Levert som STONG til Birger Pedersen & Søns Rederi A/S, Haugesund
00/1962: Solgt til A. Stokkas Rederi A/S( Anders Stokka) Haugesund, nytt navn STOKKFJORD
00/1962: Ny motor: Deutz BHK 1000
00/1965: Overført til A/S Langeland ( Anders Stokka ) Haugesund
00/1968: Solgt til A/S Anjo m. flere ( Johan Ystaas ) Haugesund
07/1970: Solgt til Kurt Larsen, Skudeneshavn, nytt navn SKUDESUND
00/1971: Solgt til Angra Pequena Viskorporaise Beperk, Ludritz, nytt navn ANGRASTER
00/1972: Solgt til Scheepvaarts Mij Angra Pequena, Willemstad, Nederlandske Antillene
00/1975: Solgt til D.P. Polirios & Co. E.E., Pireus, Hellas, nytt navn ZEFRAKI
00/1978: Solgt til Demitrios Xidous & Ant. Moustakes, Pireus, Hellas, nytt navn ADAMAS
02/1980: Grunnstøtte den 20/2 utenfor Iraklion. Maskinrommet fyllt med vann på reise Nikolaos til Pireus med mineraler. Refloat og tatt til Lavrion. Solgt til opphugging.
Maskineri:
Dieselmotor 4SC SA - 8 cylindere diam. 320x450mm.
Maskineri bygd ved Kløckner - Humboldt - Deutz A.G. Køln, Tyskland.