v/H. Larsson-Fedde.
07/1964: Levert som VIKING II til Otto Thoresen Shipping Co. A/S, Oslo
00/1964: Omdøpt CARFERRY VIKING II
09/1968: Overført til Thoresen Car Ferries A/S, Oslo
12/1976: Solgt til Lloyds Leasing Ltd ( British Rail Shipping & International Services) London, UK nytt navn EARL WILLIAM
00/1979: Overført til Lloyds Leasing Ltd ( Sealink U.K. Ltd ) London, UK
04/1992: Solgt til Adonis Shipping Co. Ltd., Valetta, Malta, nytt navn WILLIAM
07/1992: Omdøpt PEARL WILLIAM
00/1994: Overført til Adonis Shipping Co. Ltd ( Ionian Ferries ) Valetta, Malta
04/1996: Solgt til P. & L. Ferries, Valetta, Malta, nytt navn MAR - JULIA
00/1997: Solgt til Lucky Shipping SA,Kingstown, St. Vincent & Grenadines, nytt navn CESME STERN
00/2000: Solgt til Windward II Ltd (Windward Agencies Ltd) Kingstown, nytt navn WINDWARD II
02/2011: Solgt til Armandla Icon Shipping Corp. Pte. Ltd., Zanzibar, Tanzania
o4/2011: I kollisjon med en lekter den 3/4-2011 og sank. Var under slep fra Nassau til San Domingo for opphugging .Total loss
Maskineri:
2 stk. Dieselmotorer 4-takt enkeltvirkende 2 a 12 cyl. diam. 400 x 460 mm.
Pielstick bygget ved AB. Lindholmens mek. Verksted, Gøteborg.