v/H. Larsson-Fedde.
Type: C-1A
04/1944: Levert som CAPE FARO til U.S.War Shipping Administration, Beaumont, Texas, USA
12/1946: Solgt til Den Norske Stat ( Skipsfartsdirektoratet ) Oslo
02/1947: Solgt til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen, nytt navn CRUX
01/1950: Brann i rom nr.2. Innsatt radar
06/1951: Solgt til A/S Det Nordenfjeldske Dampskibsselskab, Trondheim
03/1954: Solgt til Skibs A/S Golden West ( J.H. Andresen & Tidemand Tobakfabrikk )Oslo, nytt navn GREY MASTER
05/1960: Solgt til A/S Odderø, A/S Helgøy, A/S Norsk Rutefart, A/S Kinn , A/S Oksøy ( A.I. Langfeld & Co, Kristiansand S, nytt navn SIREDAL
05/1963: Omdøpt p.g.a. T/C Saquenay SUNFALCON
00/1966: Overført til I/S M/S Sunfalcon ( A.I.Langfeldt & Co ) Kristiansand S
02/1968: Solgt til Skips A/S Soltun & Co(Johs. Solstad)Skudeneshavn,nytt navn CONCORDIA FALCO
08/1968: Omdøpt SOL TULLA
08/1968: Omdøpt SCANDIA FALCON
01/1972: Solgt til Taiwan for opphugging. Ankom Kaohsiung den 21/1-1972
LASTEROM: 441.640 cub.ft.
Maskineri:
2 stk. dieselmotor, 2takt, enkeltvirkende, hver 6 cyl. diam. 21.5x29.0",
bygd ved Nordberg Manufacturing Co. Milwaukee, Wisconsin, USA.