1910 - Levert fra J. Meyer's Shipbuilding Co, Zaltbommel, Nederland til J. van Rompu, Terneuzen, Nederland - CORNELIS
1916 - Solgt til A/S Steady v/ Magnus Konow A/S, Kristiania - nytt navn - STEADY
1916 - Videresolgt til A/S Motorseil v/ Gustav Pedersen & Søn, Lillesand - nytt navn - ØYSTEIN
26.2.1923 - Overført til A/S Motorseil v/ A. I. Langfeldt & Co. A/S, Kristiansand.
8.11.1923 - Solgt for til L. Martini, Genoa, Italia - nytt navn - CESARE
1924 - Solgt til L. Brea, Buenos Aires, Argentina - nytt navn - CRUZ DEL SUD
1925 - Solgt til Peirano Hermanos y Rovegno, Buenos Aires.
1927 - Solgt til Peirano Hermanos, Buenos Aires - nytt navn - ESQUEL
1948 - Solgt til Bronzel y Kreimer, Buenos Aires.
15.11.1965 - Sank i dårlig vær ca. 30 nm sør for Chui fyr utenfor Uruguay.
Maskineri:
Raaoljemotor, 2takt enkltv., 4cylindret, diameter 320 x 420 mm. Maskineri bygget ved Nederlandsche Fabrick van Werktuigen en Spoorweg-Mateeriel, Amsterdam, Nederland.
Reder:
A/S ved Gustav Pedersen & Sønn , Isak Andersen, Øvreberg og Gustav Thortvedt, Kristiansand
Skipsførere:
1916 - Hans Pedersen, Aagerøy
1918 - Isak Olsen, Trøde
1918 - John Terjesen, Østregate
1919 - Hans Pedersen, Aagerøy
Klipp fra Lillesandsposten Januar 1920.
M/S"ØYSTEIN" kom juledag hertil fra Kallunborg . Den skal legges opp inntil videre.
Stålskip - skipet ble innkjøpt til Lillesand fra Oslo