v/H.Larsson-Fedde.
BYGD MED DAMPMOTOR: Triple IHK 450 Fart: 11,5 knop
11/1890: Det Forenede Dampskibsselskab, Fredrikshavn, Danmark - OLUF BAGER
11/1931: Solgt til opphugging. Nedrigget til lekter under navnet - HUTITU
/1942: Opprigget.Innsatt ny motor: DEUTZ BHK 300 Fart: 10 knop
8/1943: Halfdan Backer A/S, Kristiansund N - TUSNA
/1944: A/S Nordhavet (Jan L. Backer) Kristiansund N - TUSNA
/1945: A/S Nordhavet (Erling Larsen) Kristiansund N. - TUSNA
1/1947: Skips A/S Vilnes (Monrad Hatlem) Bergen - VILNES
/1947: Skips A/S Vilnes (Sverre Tvedt) Bergen - VILNES
1/1948: Skips A/S Karlander (Egil Paulsen) Fredrikstad - SLEVIK
/1950: Skips A/S Karlander, Fredrikstad - SLEVIK
12/1951: Grunnstøtte den 9/12 ved Leikna Lysøysundet på reise fra Hammerfall til Herøya med dolomitt. Sank.
4/1952: Hevet, slept til Bergen. Kondemnert. Motor tatt ut.
10/1952: Skroget lastet med skrapjern bestemt for Belgia for opphugging. Sprang imidlertid lekk og sank utenfor Jæren.
Maskiner satt inn 1942:
Dieselmotor, 4takt enkltvirkende, 6cylindere, diameter 240 x 280 mm. Maskineri bygget ved Klöckner-Humbolt-Deutz A.G., Köln, Tyskland.