v/H. Larsson-Fedde
00/1912: Levert som SKANDFER til Karl Hansen P/R, Tovikstrand, Harstad
00/1916: Overført til Harold Hansen P/R, Ibbestad, Harstad
00/1918: Solgt til Søren Ditlefsen, Karlsøy, Tromsø ( T 4 K )
00/1923: Solgt til Oluf Olsen & Ole Willumsen, Malangseidet, Tromsø ( T 33 B )
00/1928: Overført til P/R Sandfer ( Oluf Olsen, Balsfjord ) Tromsø
00/1934: Ommålt: Brutto: 36 tonn. Net: 11 tonn
00/1935: Solgt til Øystein Jakobsen m.fl., Tromsdalem, Tromsø ( T 140 TD )
00/1940: Ny motor: Wichmann BHK 100 Fart:
00/1949: Overført til P/R Skandfer ( Helge Jacobsen ) Tromsø
00/1956: Solgt til Elias Trætten, Maursund, Skjervøy ( T 20 S )
00/1962: Kondemnert og senket ved innseilingen til Reisfjorden
Besetning: 4 mann
Passasjer sertifikat for 15 personer
Kaptein: Øisten Jakobsen, Tromsdalen
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 23.9.41-30.10.44.
I perioden gjennomførte 172 turer til Hammerfest, 16 til Honningsvåg
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen