v/H.Larsson-Fedde.
Hjemmeflåten 2.verdenskrig.
00/1907: Levert som HAMMAR til Hammars Glasbruks A/B (O. Falk ) Hammar, Sverige
00/1914: Forlenget 26.7'-DWT:390 t.BRT:264 tonn. NET:170 tonn
00/1914: Overført til Rederi A/B Hammar ( O. Falk ) Hammar , Sverige
00/1915: Solgt til Rederi A/B Hammar ( J. Danielsson ) Hammar, Sverige
00/1916: Solgt til Broms & Dam,Stockholm, Sverige, nytt navn POLVO
00/1917: Solgt til A. G. Andersson, Harnøsand, Sverige
00/1919: Solgt Wargøens Rederi A/B (F. G. Samuelsson) Vargøn,nytt navn ØRNAFORS
00/1922: Overført F.G.Samuelsson & Hellefors Bruk A/B ( Th. Wigelius ) Gøteborg
03/1925: Solgt til Leiv Gotaas,Oslo, nytt navn DOMINO
04/1925: Solgt til A/S Domino (Osvald Rosenvold ) Oslo
10/1925: Solgt til I/S Domino ( Haakon Rachlew ) Sandefjord
00/1926: Overført D/S A/S Løven (Haakon Rachlew) Sandefjord, nytt navn TRANSPORT I
08/1927: Solgt til D/S Eksp. Joh. Thorseng,Oslo
09/1927: Omdøpt DOMINO
02/1928: Solgt til D/S Veritas ( Bertrand Jacobsen ) Arendal, nytt navn VERITAS
04/1938: Solgt til D/S A/S Veritas ( O.Børresen ) Oslo
05/1939: Overført til Dampskibsselskapet Veritas, Oslo
03/1947: Ny motor: B & W BHK 300 Fart: 8 knop omdøpt RANDESUND
00/1951: Overført til D/S Veritas ( Joh. P. Mathisen ) Oslo
04/1955: Overført til D/S Veritas ( Øistein Lande ) Haugesund
04/1959: Solgt til Mikal Myklebusthaug P/R, Fonnes, Bergen, nytt navn FRAMY
00/1965: ny motor: Alpha BHK 230 Fart:
02/1967: Overført til Frans Myklebusthaug P/R, Fonnes, Bergen
08/1971: Forlatt brennende 10 n.m. syd av Ryvingen Fyr den 20/8 på reise Oslo til Bodø med stykkgods.Drev på land på Gjeslingene ved Ryvingen. Kondemnert januar 1972.
Se også
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsv.html#Vef