v/H. Larsson-Fedde.
11/1920: A/S To( Martin Mosvold) Kristiansand S. - TORREY
6/1922: A/S To( A.I. Langfeldt) Kristiansand S. - TORREY
5/1923; D/S A/S Augvald( H.M. Wrangell & Co.A/S)Haugesund - AUGVALD
8/1929: D/S A/S Corona( H. M. Wrangell & Co.A/S)Haugesund - AUGVALD
10/1931: Skibs A/S Corona(H. M. Wrangell & Co.A/S)Haugesund - AUGVALD
3/1941: På reise i konvoi fra Halifax til Storbritannia lastet med 7.000 tonn stål og traktorer. Konvoien møtte et overhendig vær, ble splittet og flere dager forsinket. Et skip forliste i rom sjø, et annet strandet på Island og to ble torpedert. Man savnet også opplysninger om to skip, det ene var norsk Augvald. En mann fra Augvald ble funnet 14. mars 1941 av britisk korvett. Han kunne opplyse at Augvald var blitt torpedert av tysk U-147 (Korvettenkapitän Reinhard Hardegen) 2. mars 1941 i pos.N 59.30' ,W 07.30'. Augvald kjørte seg øyeblikkelig ned i sjøen og gikk ned i løpet av to minutter. Han fant en flåte, hørte nødrop rundt seg, men kunne intet gjøre. En gigg med tre om bord drev hjelpesløst med været og forsvant. Etter 11 dager påflåten ble han reddet. 27nordmenn og to engelske dekksgutter omkom.
Maskineri
Triple dampmaskin- 3 cylindere diam. 27"-44"-73".
Maskineri bygget ved John G.Kincaid & Co.Ltd. Greenock. Kjeler samme.