v/H. Larsson-Fedde.
Bygd av tre
05/1919: Levert som TOLLA til J.W. Wroldsens Rederi A/S, Arendal
00/1919: Solgt til A/S Fraternitas ( Joh.S. Andreassen ) Arendal
10/1922: Solgt til Ragnar Schjølberg, Bodø
11/1933: Solgt til G. Seberg, Halsnøy Kloster, Bergen
04/1936: Sank i kollisjon dem 5/4-1936 med tysk damper WITTEKUND i Steinsundet på reise Larsnes til Halden med pimpstein. Refloat, Slept til Bergen for rep.
05/1937: Ny motor: Bolinder BHK 320 NHK 88.
04/1941: Angrepet av fly 11. april 1941. Kilde: RA/S-1643/D/De/L0055.
08/1941: Skadet av bombesplinter 12. august 1941 under flyangrep på Vardø. Ingen av mannskapet skadet. Kilde: RA/S-1643/D/De/L0055.
09/1941: Grunnstøtt (skadet) 17. september 1941 ved Ullerøy utenfor Farsund på reise fra Brevik til Bergen med 10050 skr. sement. Se sjøforklaring.
00/1946: Solgt til Johan Stenersen,Tverrlandet, Bodø
00/1968: Opphugget ved Ripnes nær Bodø.
Skipsfører:
1919 - A. Pettersen.
Maskineri:
Raaoljemotor, 2takt, enkeltvirkende, 2 cylindere. diam. 420x48mm. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniska Verkstads AB. Stockholm, Sverige.