1914 - Levert fra Pusnæs Støberi & mek. Verksted, Arendal for Ejnar Stensrud, Skien - RAPPORT 3/1916 - Solgt til A/S Porsgrund Kul- og Lægterkompani (Fred Th. Bergh, Chr. S. Hanssen & Fr. Johannessen), Porsgrund. 8/1916 - Videresolgt i august for NOK 100.000 til Rederi-A/S Orkla (Orkla Grube A/S), Thamshamn - nytt navn i oktober - STOLL 3/1917 Solgt til Kristiansunds Havfiskeselskap (Emil Moe), Kristiansund - nytt navn - HAVFISKE 6/1917 - Videresolgt til Den norske Amerikalinje A/S, Kristiania - november nytt navn - PUDDEFJORD 6/1922 Solgt til Lægterkompaniet A/S, Kristiania - nytt navn - BRYTEREN. (Brukt i Kristiania). 8/1934 - Kantret og sank under assistanse av MT GYLFE ved opplag på Oslo Havn. Hevet og reparert. 1936 - Eierselskapet skiftet navn til Bukser- og Bjergningsselskapet A/S, Oslo. 20.12.1944 Sank etter kollisjon med MS BRETANGE i Oslofjorden. Maskinist Karl Oscar Heum omkom. 1945 - Hevet, reparert og satt i fart igjen. 2/1949 - Solgt til Iskommiteen Skien-Brevik-Porsgrunn, Porsgrunn. 1955 - Nytt navn - FRIER 1959 - Nytt navn - FLAKVARP 2/1960 Solgt til Johan Naustvik, Vormedal, Haugesund. Ombygget til dieseldrevet lasteskip. Innstallert 1 x 2 sylinder Gamma semi-diesel motor, 100 BHK. Bygget i 1942. nytt navn - FØRRESVIK. Ommålt: 49 brt, 23 nrt. 1963 Solgt i september for NOK 55.000 til Øivind Krogsæter, Veblungsnes, Molde - nytt navn - SANDVALEN 1974 - Solgt til Hjorthamn Sagbruk, Longyearbyen, Svalbard. 1979 - Sank på grunt vann under opplag i Hestnessundet mellom Helgebostadøyra og Hitra. 1991 - Hevet av dykkerforeningen Havsport og studenter fra NTNUI. Senket i nærheten av Dolmsund, Hitra for bruk som treningsobjekt for dykkere. 27.7.1992 - Slettet av Norges Skipsliste som kondemnert.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2 cylindere, diam. 10.4"-23.7". Maskineri bygget ved Pusnæs Støberi & mek. Verksted, Arendal.