Historikk.
5/1903 - Levert fra Cook, Weldon & Gemmel Ltd. Beverley til Hellyers Steam Fishing Co. Ltd. v/Hellyer & Co., Hull, UK - PERICLES
1908 - Solgt til Heyerdahl & Dybwad, Kristiania
11/1909 - Solgt til A/S Flying Fish V/ Mads Henrik Smith, Arendal - nytt navn - FLYING FISH
12/1909 - Disp. overtatt av Jørgen Smith, Risør/Arendal
1/1911 - Solgt til A/S Bas v/N. T. Nielsen, Sandefjord - nytt navn - BAS
1914 - Disponenten endret navn til N. T. Nielsen-Alonso, Sandefjord
12/1915 - Innkjøpt av Olsen & Ugelstad, Kristiania - nytt navn - VESLEFJELL
27.3.1916 - Overført til Lægter-A/S Superb (Olsen & Ugelstad), Kristiania
3/1917 - Solgt til A/S Christianssands Bugserselskab (S. O. Stray & Co.), Kristiansand. Omdøpt - SCOUT
7/1917 - Omdøpt - STOREGUT
1919 - Solgt til A/S Lægtertrafik v/Finn C. Knudsen, Porsgrunn.
8/1924 - Solgt til A/S Skoglands Linje v/T. H. Skogland & Sønn A/S, Haugesund Sendt til Brasil, hvor den skulle benyttes av Skogland under brasiliansk flagg.
3/1925 - Solgt til Empresa Brazileira de Nav. Progresso (Prates Magelhaes y Cia.), Rio de Janeiro, BRAS
1932: Solgt til Prado Peixoto y Cia., Rio de Janeiro, Brasil. Omdøpt - SANTA CRUZ
1938: Ikke lenger i Lloyds. Ingen forklaring i Wreck Returns. Historikk.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 13.0"-21.5"- 35.0". Maskineri bygget ved Amos & Smith, Hull, England. Kjeler samme.