v/H. Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE
00/1943: Levert som MMS 37 til The Admirality, London, UK - MMS 37
07/1946: Solgt til Reinert Bokn, Finnøy, Stavanger
10/1948: Solgt til Skips A/S Myken (Knut Simonsen) Oslo
10/1948: Solgt til Nils Andersen, Kragerø
10/1948: Solgt til Thorleif Jensen, Høllen, Søgne, Kristiansand S, nytt navn STENSUND
00/1948: Ny motor: Tuxham BHK 124 Fart: 6 knop.
11/1948: Overført til Thorleif & Thomas Jensen, Høllen, Kristiansand S
12/1951: Overført til Thorleif & Ivar Jensen, Høllen, Kristiansand S
00/1958: Ny motor: Union BHK 160. Fart:
02/1962: Solgt til Leif Myklebust, Fonnes, Bergen
06/1964: Grunnstøtte og sank den 19/6-1964 da skipet skulle gå gjennom ett sund ved Kjerringøy
på reise fra Stjernøy til Lübeck, Tyskland med 200 tonn nefelin.