v/H.Larsson-Fedde.
BYGD MED DAMPMOTOR
2/1909: A/S Transit (A.Johnsen) Skien - UNION III
/1940: Skibs A/S Sørfart (Rolf Horn Mathisen) Oslo - BYRDING
/1940: ny motor: Wichmann BHK 150 Fart 8 knop
/1945: Skibs A/S Sørfart (Bugge & Olsen Eftf) Oslo - BYRDING
1/1949: S.Ronglan, Haugesund - BYRDING
/1950: omdøpt - AROLD
/1951: S.Ronglan Sildoljefabrik,Haugesund - AROLD
5/1953: Kolbjørn Olsen, Sund, Kopervik - AROLD
1/1966: Jonas Austnes, Haramsøy, Ålesund - ARO
/1968: ny motor: Wichmann BHK 300 Fart: 10 knop
/1968: ommålt: DWT:190 t.BRT: 146 tonn.NET;78 tonn
1/1971: Bendik Skimmeland P/R,Haugesund - SVINTEN
11/1972: Steinar Eide,Bogen,Haugesund - SVINTEN
/1973: omdøpt - STENBRODD
/1975: Steinar Eide P/R, Bogen, Haugesund - STENBRODD
/1976: P/R Odd Eide & Sønner,Bogen,Haugesund - STENBRODD
5/1977: Bjarne Pettersen,Risøyhamn,Sortland - KJELL-OSKAR
8/1990: Jan Berg Berthinsen,Husby,Sortland - KJELL-OSKAR
2/1994: Odd Magne Stabben, Tømmervåg, Sortland - KJELL-OSKAR
11/1994: Kjell Oskar A/S, Hundvåg, Sortland - KJELL-OSKAR
5/1997: Frøya Edelfisk A/S (Ole Magnus Bakkevik) Sortland - KJELL-OSKAR
8/2001: Marine Harvest Norway A/S, Bergen, Sortland - KJELL-OSKAR
2/2014: Slettet 4/2-2014 som opphugget
Maskineri:
Compound dampmaskin - 2 cylindere diam. 9.8" -19.7".
Maskineri bygget ved Porsgrunns Mek. Verksted. Porsgrunn. Kjeler samme
Raaoljemotor 2takt enkeltvirkende.
Bygget ved M. Haldorsen & Sønner, Rubbestadneset