M/S Skaubord

Call sign
LIQN - LADC2
Class
DNV1A1 EO
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1979
Yard number
436
Month of delivery
September

Tonnage

Gross tonnage:
28.134
Net tonnage:
21.266
Deadweight:
42.525

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 14945
Speed:
15

Dimensions

Length:
182.51m
Beam:
32.29m
Draft:
15.38m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    09/1979: Levert som SKAUBORD til K/S Woodbulk A/S Eikland(I.M.Skaugen Managem. Co.A/S)Oslo 
    03/1987: Overført til K/S Woodbulk A/S Eikland (Norwegian Ship Management A/S) Monrovia 
    11/1987: Overført til K/S Woodbulk A/S Eikland (I.M.Skaugen A/S) Oslo 
    11/1987: Innmeldt   NIS    nr 091         LADC2 
    02/1990: Overført til K/S Woodbulk ( Kosmos Ship Management A/S ) Oslo
    00/1990: Overført til K/S Woodbulk ( Skaugen Marine A/S ) Oslo 
    01/1991: Overført til K/S Woodbulk ( B. Skaugen Shipping A/S ) Oslo
    10/1991: Overført til K/S Woodbulk ( S. & C.Marine A/S ) Oslo 
    11/1991: Solgt til Wilhelmsen Lines A/S Tønsberg, nytt navn TROLL FOREST
    12/1992: Omdøpt  NOSAC FOREST
    06/1994: Ommålt: BRUTTO:41.905 tonn.NET:12.572 tonn
    12/1994: Omdøpt  G. & C. FOREST
    12/1995: Solgt til Forest K/S ( Morten Werrings Rederi ) Tønsberg
    02/1996: Omdøpt - G. & C. PARANA
    09/2002: Overført til Forest K/S ( V. Ships Norway A/S ) Tønsberg 
    06/2004: Overført til Forest II K/S ( V. Ships Norway A/S ) Oslo
    09/2005: Omdøpt  VIRANA
    08/2011: Solgt Indiske opphuggere og omdøpt VIR og registrert Moroni, Comorene. Ankom Alang, India den 26/8-2011 for opphugging

    Maskineri
    Dieselmotor 2 SA -8 cylindere diam. 670x1700mm. Maskineri bygd ved Burmeister & Wains, København, Danmark.