v/H. Larsson-Fedde.
01/1964: Levert som BARI IV til Barthold Richters, Hamburg, Tyskland
00/1964: Solgt til Sven Fermann Meyer ( P. Meyer ) Oslo, nytt navn HAVLYN
04/1973: Solgt til K/S A/S Sira & Co., Haugesund, nytt navn SIRALYN
00/1973: Solgt til K/S A/S Utgard & Co ( Odd & Svein Klovning ) Haugesund
00/1974: Overført til K/S A/S Utgard & Co ( Brødr. Klovnings Rederi ) Haugesund
12/1975: Solgt til Per Opem, Haugesund, nytt navn ANNE OPEM
03/1985: Solgt til K/S A/S Bergship ( Odd Berg ) Bergen
07/1985: Omdøpt BERGSTEIN
10/1993: Solgt Ahamad Abdullah( Mondial Shipping) San Lorenzo, Honduras, nytt navn ASSEM
12/1994: Sprang lekk og sank 22/12 i pos. 8 n.m. utenfor Marmara Eregli på reise Constanza til Limassol med stål og jern.
Maskineri
Dieselmotor 4-takt enkeltv - 8 cylindere diam. 320 x 450 mm.
Maskineri bygget ved Klöckner-Humboldt-Deutz A. G., Köln,