Type: EC2-S-C1
18.9.1943 - Levert fra byggeverft til US War Shipping Adm. v/ South Atlantic Steamship Line, Savannah, Ga, USA - JEROME K. JONES
27.5.1947 - Innkjøpt til Norge av Skips A/S Malmtransport v/ Den Norske Amerikalinje A/S, Oslo - VINDAFJORD
11.1950 - Kraftig skadet etter grunnstøting på Svartaskjær på reise fra Narvik til Antwerpen.
16.6.1951 - Solgt til Palmar Compania Naviera S.A. v/ C.D.Peteras, Monrovia, Liberia - nytt nytt navn - GLADIATOR
1960 - Maritenia Shipping Co. Ltd. Lichenstein v/ Pomorsko Bagersko Produzece Bager, Split, Jugoslavia - nytt navn - SOLTA
1960 - Pomorsko Bagersko Produzece Bager, Split, Jugoslavia - SOLTA
1961 - Maritenia Shipping v/ Opaca Plovidba Brodarsko, Split, Jugoslavia - SOLTA
31.1.1962 - Grunnstøtte utenfor Constanza, Romania i stor sjø.
14.3.1962 - Bragt flott.
1963 - Solgt til Jadranska Slobodna Ploviba v/ Adriatic Tramp Shipping, Split, Yugoslavia - SOLTA
12.6.1968 - Solgt til Yugoslaviske skipsopphuggere og ankom Split, men solgt for videre trading.
1968 - Solgt til Eftorisses Comania Naviera S.A. Panama R.P. v/ Troodos Shipping & Trading Ltd. London/Famagusta, Kypros - nytt navn - PANAGHIA KYKKOU
18.2.1972 - Ankom Gadani Beach, Pakistan for opphugging ved Yonnus & Hashim Ganchee.
Maskineri:
Triple dampmaskin - 3 cylindere diam. 24.5"-37"-70"x48". Maskineri bygget ved Filer & Stowell Co. Milwaukee, Wis. USA. Kjeler Combustion Eng. Co. Inc. Chattanoga, Tenn. USA