v/H.Larsson-Fedde.
Hjemmeflåten 2.verdenskrig.
BYGD SOM SEILSKIP AV TRE, RIGGET SOM GALEAS
/1905: Lars Lodden, Bømlo, Haugesund (Galeas) - GYDA
4/1931: Sven Tengsdal, Sand, Ryfylke, Stavanger - SANDSFJORD
/1931: innsatt motor: Union BHK 22
/1933: Nils H.Eide, Sand, Ryfylke, Stavanger - SANDSFJORD
5/1934: Osmund Johannessen, Brattholmen, Fjell, Bergen - SANDSFJORD
/1934: Ombygd til bilferje-3 biler-36 passasjerer.BRT.34.NET:25 t
/1934: ny motor: Union BHK 60 Fart: 7 knop
/1935: Utleid til A/S Bilferjetrafikk, Bergen (Alvøen - Brattholmen)
1/1946: leiet av Rutelaget Bergen Vest A/S. Bergen
12/1951: Gisund Ferje A/S, Gibostad, Tromsø - BJORELVNES
/1966: Kjell Bjørklid, Lyngseidet, Tromsø - MAARFJELD
/1966: Ombygd: BRUTTO: 41 tonn. NET: 15 tonn
/1967: Bjørklids Ferjerederi (Mikal H.Bjørklid, Lyngseidet) Tromsø - MAARFJELD
/1968: ny motor: Scania Vabis BHK 153
/1972: Ombygd : BRUTTO:54 tonn.NET: 26 tonn
/1974: Utleid til Troms Fylkes D/S A/S, Tromsø
7/1976: Draugen Froskemannsklubb, Trondheim - MAARFJELD
/1976: Ombygd:BRT:44 tonn.NET:8 tonn.Dim:19,69m-6,33m-2,22m
12/1993: Bergen Ferjetransport A/S, Byrknesøy, Trondheim - MAARFJELD
8/2002: Charles Sommerseth Lilleskare, Isdalstø, Trondheim - MAARFJELD
/2010: Still in service/Fremdeles i fart
Se også
http://www.warsailors.com/homefleet/shipss1.html#San