v/H.Larsson-Fedde.
6/1914: Norsk - Engelsk Mineralolje A/S, Kristiania/Oslo - RØDSKJÆL
/1940: A/S Norske Shell, Oslo - RØDSKJÆL
4/1940: Senket av tyske fly i Narvik. Hevet og slept til verksted i Harstad og reparert.
/1959: A/S Shellbåtene, Oslo - RØDSKJÆL
/1959: Ny motor:General Motors BHK 220 Fart: 8,5 knop
/1965: A/S Shellbåtane (A/S Ofotens D/S) Oslo - RØDSKJÆL
/1966: Birger Aspen, Trondheim - RØDSKJÆL I
/1967: Ombygd brønnbåt: BRT:143 t.NET:73 tonn - nytt navn - EPO
/1971: Ny motor: General Motors BHK 350 Fart: 9 knop
/1983: P/E Epo (Birger Aspen) Trondheim - EPO
3/1987: Nils Birger Aspen, Skjettenhaugen, Trondheim - EPO
1/1989: Aqua Frakt A/S, Austafjord, Trondheim - EPO
4/1993: Nordsol A/S, Krakhella, Trondheim - EPO
6/1997: Loman Fiskeriselskap A/S (Jarle Printzlow, Frekhaug) Trondheim - EPO
5/2001: Vagsfjell A/S, Tromsdalen, Trondheim - EPO
10/2005: Torgeirson A/S, Kvaløysletta, Trondheim - EPO
5/2010: Rolf Lothe, Roan, Trondheim - EPO
/2011: Still in service/Fremdeles i fart
Maskineri
Raaoljemotor 2takt enkeltvirkende- 2 cylindere diam.380mm.
Maskineri bygget ved J& C.G. Bolinders Mek. Verkstads Aktiebolag, Stockholm.