v/H. Larsson-Fedde.
08/1919: Levert som BOIS til D/S A/S Bois ( Harald Hanssen ) Skien BOIS
12/1921: Solgt til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen, nytt navn ARA
Betalt: Kr.442.692,-
00/1927: Bygd Doble vinsjer og bommer
00/1930: Påsatt Strømlinjeror
03/1932: Havari den 12/3-1932 . Finmarkstøiten
00/1937: Innsatt Radio
00/1938: Innsatt Peileapparat
07/1948: Solgt til A.F. Bjørnstads Rederi A/S ( A.F. Bjørnstad ) Tvedestrand, nytt navn BJØRNVIK
08/1950: Solgt til Skibs A/S Motor ( Einar Salvesen ) Kragerø, nytt navn RIM
02/1951: Solgt til D/S A/S Vivi & D/S A/S Asta ( Clement Dann ) Oslo, nytt navn SJOFNA
10/1953: Solgt til Everest Cia. Maritime ( Basil Defteros ) Panama, nytt navn PANAGIS
00/1955: Omdøpt LUCIA
10/1957: Landsatt nær Cape Maleas den 13/10-1957 etterat hun sprang lekk på reise Izmir til Tunis med sukker. Refloat 15/10 og slept til Vatika Bay.
03/1958: Solgt til Greske opphuggere og opphugget nær Pireus. Påbegynt den 15/3-1958
LASTEROM: 63.930 cub.ft.
Maskineri:
Triple dampmaskin 3 cyl. diam 15.5"-25"-42". Maskineri bygd ved Akers Mek. Verksted, Kristiania. Kjeler samme