v/H. Larsson-Fedde.
08/1912: Levert som SAAHEIM til A/S Tinn D/S ( C. Wm. Bothner ) Kristiania
00/1920: Solgt til De Nordiske Fabrikker ( De-No-Fa-A/S ) Fredrikstad
00/1923: Omdøpt DENOFA 2
00/1927: Overført til De Nordiske Fabrikker ( De-No-Fa-A/S ) Oslo
00/1939: Solgt til D/S A/S Rutland ( Joh. P. Mathisen ) Oslo, nytt navn RUTLAND 2
00/1940: Ny motor: Wichmann BHK 130 Fart: 8 knop
00/1956: Solgt til Olav Linga P/R, Odda, nytt navn FJORDGUBBEN
00/1957: Ny motor: Brunvoll BHK 220 Fart:9,5 knop
00/1960: Solgt til Hilmar Boge P/R, Bergen, nytt navn GULLFJELL
00/1962: Solgt til Erik H. Torjusen P/R, Egersund
00/1963: Solgt til P/R Gullfjell, Håland & Co ( Odd H. Torjusen ) Egersund
00/1964: Overført til P/R Gullfjell, Håland & Co ( Per Håland ) Egersund
00/1966: Solgt til Arthur Kristengaard P/R, Molde
00/1967: Omdøpt NYVONIA I
00/1971: Solgt til Sverre Bertheussen P/R, Molde
00/1975: Overført til Sverre Bertheussen P/R, Evenskjær, Harstad
00/1977: Overført til P/R Nyvonia I (Sverre Bertheussen, Evenskjær) Harstad
06/1982: Kondemnert og strøket av skipsmatrikkelen 16/6-82
Maskineri:
Compound dampmaskin 2 cylindere diam. 10.5"-24". Maskineri bygget ved Moss verft, Moss.