v/H. Larsson-Fedde.
SJØSATT SOM GALICIA for FEARNLEY & EGER,OSLO.
11/1940: Levert som CYGNUS til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen (Betalt: kr.1.665.171,-)
00/1941: Berørte et vrak utenfor Stavanger. Stor bunnskade
00/1942: Isskade i baug og maskinrom
12/1944: Havari ved flyangrep nær Lervik på reise Odda til Gøteborg med Cynamid. 1 person omkom
00/1946: Ombygd til oljefyring
08/1952: Solgt til Lykkes Rederi A/S, Trondheim
12/1953: Omdøpt ILA
06/1960: Solgt til Skibs A/S Karlander ( E. Paulsen ) Fredrikstad, nytt navn SLING
06/1963: Solgt til Dartone Hong Kee Enginering Works, Panama, nytt navn CATTLE
00/1971: Solgt til Singapore for opphugging
LASTEROM: 152.990 cub.ft.
Passasjerer: 4 stk
Maskineri
Compound dampmaskin & en l/T turbin med utv.til hydr.kobling til propellakslingen. 2 cylindere diam. 16.7"-33.5"x33.5". Maskineri bygget ved Langesund mek. Versted - Kjeler samme