v/H. Larsson-Fedde.
09/1906: Levert som CYGNUS til A/S D/S Cygnus (Conrad Blumer Hofgaard) Arendal
00/1910: Solgt til A/S D/S Cygnus (Grefstad & Herlofson) Arendal
00/1912: Overført til Grefstad & Herlofsons Dampskipsselskap, Arendal
01/1915: Overført til Skips A/S Strømsbo (Grefstad & Herlofson) Arendal
04/1915: Solgt til Skips A/S Hilda Lea (Erik Grant Lea) Bergen, nytt navn HILDA LEA
10/1915: Solgt til A/S Hav (Helmer Staubo & Co) Kristiania, nytt navn HAVDROTT
04/1917: Rekvirert av Den Britiske Regjering. Under UK. flagg
01/1919: Tilbakeført til A/S Hav (Helmer Staubo & Co) Kristiania
00/1925: Overført til A/S Hav (Helmer Stauno & Co) Oslo
06/1929: Solgt til A/S China Coasting (E. M. Nielsen Moe) Oslo
07/1937: Solgt til Skibs A/S Havdrott (Osw. Aamodt) Oslo
11/1938: Solgt til Wallem & Co. A/S) Bergen, nytt navn HAI DAH
02/1947: Solgt til Bombay, India for opphugging.
Maskineri:
Dampmaskin - 3 sylindere diam. 18.5"-30"-49".
Maskineri bygd ved North East. Mar. engine. Co. Ltd. Wallsend, UK. Kjeler samme.