6/1922 - Levert fra Stavanger Støberi & Dokk til A/S Herdis v/ Bachke & Co.Trondheim - GUDRID
4/1940 - Tvangssluttet til Skipsfartsdirektoratet for hjemmefart.
5/1942 - Minesprengt 17. mai 1942. Se sjøforklaring.
1/1944 - Grunnstøtt 22. januar 1944. Se sjøforklaring. 16 manns besetning.
2/1944 - Grunnstøtt 12. februar 1944. Se sjøforklaring. 16 manns besetning.
8/1944 - Kollisjon 26. august 1944. Se sjøforklaring.
3/1945 - Grunnstøtt 14. mars 1945. Se sjøforklaring. 16 manns besetning.
30.3.1945 - Bombet av allierte fly og skadet på havnen ved Menstad. Sank under slep til Porsgrunn. 1 mann omkom. Hevet ved slutten av året. Slept til Nylands verksted i Oslo for omfattende reparasjoner.
1948. Satt i fart etter avsluttede reparasjoner.
12.8.1956. Mistet propellen utenfor Marsteinen. Slept til Bergen.
1960. Solgt til Bulet-State Economics Enterprice. Sofia. Registrert i Varna, Bulgaria under nytt navn - BREZA
1964. Overført Red Sea Development Corperation, Massawa, Etiopia og omdøpt - HARAR
1964. Overført til Nav. Maritime Bulgare, Varna, Bolgaria. og omdøpt til - ALGENIB
1965. Solgt til italienske opp huggere. Ankom Vado 5. oktober for hugging.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3cylindere diam 17.5"-28.5"-48.0". Maskineri bygget ved Stavanger Støberi & Dok A/S, Stavanger
Minnehallen i Stavern skriver:
D/S GUDRID lå i havn på Menstad, Porsgrunn, da stedet 30. mars 1945 ble utsatt for alliert fly- og bombeangrep.
Den som omkom:
Erling August Christensen - Maskinist , Trondheim, Sør-Trøndelag
Se også:
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsg.html#Gu