6/1929 - Levert fra W. Doxford & Sons Ltd., Sunderland, UK til D/S A/S Martha v/ Chr. Hannevig Sr & Hans Hannevig, Horten - JUNE 1932 - Solgt til Essex Oak Ltd. v/ Meldrum & Swinson, London, UK - nytt navn - ESSEX OAK 1933 - Solgt til The Red "R" SS. Co., Ltd. v/ Stephens, Sutton, Ltd, Newcastle, UK - nytt navn - RIDLEY 1936 - Solgt til Redgate SS. Co., Ltd. v/ Turnbull, Scott & Co, Newcastle, UK - nytt navn - REDGATE 1947 - Solgt til British Anthracite Sales Co. Ltd. v/ Sir J. German & Son Ltd, Swansea, UK - nytt navn - BASILISK 1951 - Solgt til Dai-ichi Kisen K. K., Kobe, Japan - nytt navn - MISSOURI MARU 1961 - Solgt til Tokushima Kisen K. K., Kobe, Japan. 1961 - Solgt til Dai-ichi Chuo Kisen Kaisha, Kobe, Japan. 1964 - Solgt til Fong Shing Shipping Co. Ltd. v/ Fong Shing Hong, Hong Kong/Panama - nytt navn - LOONG KANG 11.12.1967 - Traff en nedsunket gjenstand mens hun var på reise fra Filippinene til Japan med logs. Landsatt ved Divilacon Bay, østkysten av Luzon, Filippinene. Erklært totalt tap. 8.6.1968 - Dratt av. 7/1968 - Hugget i Kaohsiung, Taiwan.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3cylindret, diameter 25.0"-41.0"-68.0", slagl./stroke: 45.0". Maskineri bygget ved G. Clark Ltd., Sunderland, UK. Kjeler samme.