Historikk:
9/1900 - Levert fra Kristiansands mekaniske Værksted, Kristiansand til Aktieselskabet Haveggen v/ Per Helmers, Florø - HAVEGGEN
1905 - Solgt til A. Haave, Florø.
1907 - Solgt til Ths. S. Falck m. fl., Stavanger - nytt navn - ALLIANCE
1917 - Solgt til Bendik Mannes, Åkrehamn, Kopervik.
1918 - Solgt til A/S Nordenfjeldske Havfiskerederi v/ Karl J. Buch, Trondhjem.
1920 - E. Baldersheim, Trondhjem ble manager.
1922 - Solgt til A/S Norsk Fiskerederi v/ E. Baldersheim, Trondheim. (ST-44-T).
1926 - Solgt til A/S Konserv, Trondhjem.
1928 - Nytt navn - KONSERV I
1932 - Overtatt av A/S Konserv’s Konkursbo v/ Olaf Klingenberg, Trondheim.
1933 - Solgt til A/S Dampskibet Konserv I v/ C. I. Kiönig A/S, Trondheim - nytt navn - HEMNE
9.1.1937 Solgt til Brødrene Anda, Stavanger - nytt navn - JADAR
1938 - Ombygget til motorskip. Installert 1 dieselmotor av ukjent fabrikat. 110 BHK. Bygget i Köln, Tyskland
22.2.1939 - Solgt 22/02 til William Knudsen, Oslo - nytt navn - BRAGERNES
30.6.1939 - Nytt navn - TØNSBERG I
6.6.1946 - Solgt til Viggo R. Bjerring, Bergen - nytt navn - SPEED
16.12.1946 - Videresolgt til M/S Trumf v/ Harald Sanden, Bergen - nytt navn - TRUMF
12.11.1948 - Solgt til Edin Leine m. fl., Leinøy (M-56-HØ) - nytt navn - LEINØY
1963 - Ny dieselmotor installert. 1 Caterpillar dieselmotor, 4–sylindret. 300 BHK.
8.6.1979 - Kondemnert.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2cylindere, diameter 8,5”–17,0”, slag/stroke: 12,0”. Maskineri bygget ved Kristiansands mekaniske Værksted, Kristiansand. Kjeler samme.