1877 - Levert som taubåt fra Nylands Verksted, Kristiania til Fougner & Lehmann, Kristiania. (Sertifikat for 184 passasjerer på kortere ruter og lukket farvann.) - OSCAR 1885 - Ny kjele fra Akers mek. Verksted, Kristiania. 1902 - Solgt til A/S Bekkelagets Dampskibsselskab ved Martin Larsen, Henrik Larsen, Carl Johnsen, P. Krøger og Karl A. Pedersen, Kristiania. 22.9.1906 - Nye mål: 69,14 brt, 21,77 nrt. 6/1909 - Solgt til Skipskaptein Hans Olsen Fredrikstad. 9/1921 - Solgt til Karl Meyer, Fredrikstad. 4/1927 - Solgt til A/S Slepebåten "Oscar" ved H. Olsen, Walborg Fram Olsen og Aagot Hansen, Fredrikstad. 8/1941 - Solgt til Ragnvald Bjerva, Skien. 14.6.1945 - Sank i Egersunds ytre havn med styrehuset over vann, 35° slagside. Heving overdratt til Jadarholm som måtte gi opp. Redningsdamper HERKULES kom fra Haugesund, men mislyktes 08/07 med heving. Redningsdamper ACHILLES kom 13/07 og hevet den for slippsetting. (Bergningslønn NOK 11.000). 10/1950 - Solgt til I/S Tandur v/ Tor Tandberg & Knut E. Møinichen, Drammen - nytt navn - TANDUR 1951 - Ombygget til motordrevet lastebåt ved Standard Båtbyggeri, Drammen. 21.5.1952 - Ommålt : L: 24,01 m-B: 4,75 m-D: 2,40 m. 61,35 brt, 27,77 nrt. 4/1955 - Solgt til P/R Jens Eldøen, Haugesund. 1968 - Solgt til Trygve Selvåg, Stavanger. 1975 - Solgt til P/R Paul & Sverre Asheim, Judaberg, Finnøy. 6/1993 - Solgt til Tom Einar Trondsen, Rjukan. (Lå i opplag og forfalt i Egersund). 1994 - Solgt til Ola og Sigbjørn Bjergsted, Engøy, Stavanger. (Lagt i opplag ved Buøy fergekai). 2000 - En person utførte herverk ombord med slegge, knuste store deler av styrehus, inventar og motor. Solgt til Sigurd Torsø, Bærøy, Lyngdal. Slept til innsiden av Bærøy og videre forfall. 2006 - Hugget ved Lyngdal Recycling A/S, Hausvik.
Maskineri: 1877: Compound dampmaskin, 2cylindret. Maskineri bygget ved Nylands Verksted, Kristiania. Kjeler samme. 1951: Seffle semidiesel, 1.cylinder. 70 HK. 1974: 1 syl. Wichmann semidiesel, 50 HK.