1945 - Levert som motorlekter fra Ludwig Bauer, Larvik v/ Hølen Jernbetong A/S til Transportflotte Speer, Tyskland - DIETMAR 5/1945 - Overtatt av Den norske Stat v/ Direktoratet for fiendtlig eiendom, Oslo - nytt navn - PINTE 6/1948 - Solgt til A/S Dalen Portland Cementfabrikk, Brevik. 1950 - Solgt til Ole T. Flakke, Kristiansund - nytt navn - RENSHAVN 1952 - Nytt maskineri innstallert. 15.10.1953 - Grunnstøtte ved Tyvholmen i Trondheimsfjorden. Dykkere fra Trondheim kom til assistanse for å tette fartøyet. Bergingsbåten HERCULESfikk trukket skipet av grunnen. Fartøyet ble assistert inn til Munken for videre tetting. 12/1956 - Solgt til Bjarne Halvorsen, Trondheim. 7.1.1965 - Grunnstøtte i snøtykke på Vettabåen mellom Uthaug og Vallersund mens hun var på reise fra Rødsand til Narvik med pukk.
Maskineri: 1945: 2 stk. dieselmotorer, hver 4-takt enkltvirkende, 6cylindere, diameter 140 x 170 mm. Renault maskineri bygget ved Regie Nationale des Usines Renault, Billancourt, Frankrike.