v/H. Larsson-Fedde
00/1939: Levert som JANA til Nils Arvesen P/R, Vestre Aker, Oslo
10/1944: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
11/1944: Tilbakelevert til Nils Arvesen P/R, Vestre Aker, Oslo
00/1958: Ommålt: Brutto: 76 tonn. Net: 27 tonn
00/1961: Overført til Ingolf Arvesen, Engenes, Oslo
00/1962: Ny motor: Wichmann BHK 300 Fart:
00/1965: Solgt til Helge Otterlei, Fjørtoft, Ålesund ( M 205 H )
00/1966: Omdøpt TRUMA
00/1969: Solgt til Lars Alf Helland P/R, Egersund, Ålesund ( R 14 ES )
04/1969: Sank den 16/4-1969 i Nordsjøen på grunn av lekkasje
etter motorstopp i høy sjø.
Kaptein: Martin Langø
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 19.9.43 til 12.10.44.
I perioden gjennomførte 3 turer til Hammerfest, 2 turer til Ifjord, 5 turer til Smalfjord,
8 til Båtsfjord og 6 til Vadsø, tilsammen 25 turer med en samlet distanse på 12872 kvartmil.
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen