12/1882 - Levert fra Palmers' Shipbuilding & Iron Co. Ltd, Jarrow Yard, Newcastle, England til Llewellyn Steam Ship Co. Ltd v/ J. & R. Bovey, Cardiff, Wales - PRINCE LLEWELLYN 1887 - Solgt til Oriental Steam Ship Co. Ltd v/ J. & R. Bovey, London, England. 1893 - Solgt til Scottish Oceanic Steam Ship Co. Ltd v/ Russell, Miller & Huskie, Glasgow, Scotland. 1894 - Solgt til Aktieselskabet Hilda v/ W. M. Holby, Kristiania - nytt navn - W. M. HOLBY 1897 - Nye kjeler installert: 2 dampkjeler, hver med 3 fyrganger. Samlet heteflate 2.684 ft2. Arbeidstrykk 80 psi. 1900 - Solgt til Ångfartygs A/B Viking v/ K. O. F. Dalman, Göteborg, Sverige - VANDA 1908 - Solgt til Förnyade Ångfartygs A/B Viking v/ K. O. F. Dalman, Göteborg. 1912 - J. M. Dannberg, Göteborg ble managers. 1915 - Solgt til H. Unér A/B v/ R. Göhle, Norrköping, Sverige. 11.7.1917 - Torpedert og senket av den tyske ubåten U 52 (Kapitänleutnant Hans Walter) i posisjon 59.15N-01.20Ø mens hun var på reise fra Seaham Harbour, England til Göteborg med kull.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2cylindere diameter. 28.5"-55.0". Maskineri bygget ved Palmers Ship Building & Iron Co. Ltd. Jarrow Yard, Newcastle, England. Kjeler samme.