M/S Onego Voyager

Other names
Jaco Stove - Mekhanik Kurako - Solmon Chief - Capitaine Tasman - Mekhanik Kurako - Tiger Star - Mekhanik Kurako - Back Bay - Mekhanik Kurako - Printck
Call sign
LAYA5
Class
DNV1A1
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1988
Yard number
1330
Month of delivery
Desember

Tonnage

Gross tonnage:
6.030
Net tonnage:
3.602
Deadweight:
9.590

Engine

Propulsion:
Engine size:
Bhk 6000
Speed:
13.8 knop

Dimensions

Length:
113.12m
Beam:
19.22m
Draft:
11.28m
  • Historikk:

    28.12.1988 - Levert fra Miho Zosensho Kabushiki Kaisha, Shimizu, Japan for Mascotte Inc. S. A., Panama - PRINTCA . Solgt ved levering til Black Sea Shipping Co., Odessa, U.S.S.R - nytt navn -  MEKHANIK KURAKO
    1990 - Solgt til Mekhanik Kurako Shipping Co. Ltd (Unicom Management Services (Cyprus) Ltd), Limassol, Kypros.
    1992 - Nytt navn -  BACK BAY for charter.
    1994 - Navn tilbake - MEKHANIK KURAKO  - Omdøpt til TIGER STAR for charter.
    1994 - navn tilbake - MEKHANIK KURAKO
    1997 Omdøpt til CAPITAINE TASMAN for charter.
    1999 Omdøpt til SOLOMON CHIEF for charter.
    2000 - Navn tilbake - MEKHANIK KURAKO
    8/2003 - Solgt til Jaco Stove Shipping Ltd, Sarpsborg-NIS - nytt navn - JACO STOVE
    12/2003 - Jacobsen Management A/S, Sarpsborg ble managers - nytt navn - ONEGO VOYAGER
    2008 - Solgt til Euroafrica Line Zeglugowe Sp zoo (Euroafrica Shipping Lines Co. Ltd), Limassol - nytt navn - AZURYT
    16.9.2013 - Solgt til Arelia Navigation Ltd (FESCO, Moscow), Vladivostok, Russland - nytt navn -  FESCO PIONER
    25.12.2013 - Videresolgt til East Shipping Unity Ltd ((FESCO, Moscow), Vladivostok.
    1.5.2022 - Fremdeles i fart.


    Maskineri:
    Dieselmotor,4takt enkltv., 6cylindere, diameter 580 x 1.050 mm. koblet til en vribar
    propell. Maskineri bygget ved The Hanshin Diesel Works Ltd, Akashi, Japan.
    Japan.