23.5.1981 - Levert fra Kurushima Dock Yard Co. Ltd, Onishi, Japan til Toko Kaiun Kabushiki Kaisha, Kobe, Japan - TOYU MARU 1987 - Solgt til Leyte Navigation S. A., Panama - nytt navn - POPPY 1988 - Solgt til Eurotel Maritime Inc., Panama - nytt navn - YAMATO PACIFIC - Videresolgt til Rosita Shipping Corporation (Peder Smedvig A/S, Stavanger), Bergen-NIS - nytt navn - ROSITA PACIFIC 1990 - Nytt navn - MEGA PACIFIC 6/1991 - Solgt til European Navigation Co. Ltd (Euronav (UK) Agencies Ltd, Douglas, Isle of Man), Nassau, Bahamas - nytt navn - SULBY Videresolgt til Maunavco Shipping Ltd (V. Ships Inc., Monte Carlo, Monaco), Nassau. 1998 - Solgt til Freedom Navigation Inc. (Universe Maritime Ltd), Nassau - nytt navn - GOLDEN DESTINY 2000 - Registreringshavn endret til Piraeus, Hellas. 2002 - Solgt til Sierra Antigua Naviera S. A. (Evalend Shipping Tankers Co. S. A., Aten, Hellas), Panama - nytt navn - HOPE I 13.4.2003 - Angrepet av pirater under ankerligge ved Cochin, India. Hogget i Pakistan (Sist rapportert da hun seilte fra Fujairah, UAE anchorage 10/05) (Iflg. Miramar hogget i China 19/07).
Maskineri: Dieselmotor, 4takt enkeltvirkende V16cylindere, diameter 520 x 550 mm. MAN lisensbygget ved Kawasaki Heavy Industries Ltd. Kobei, Japan.