29.3.1954 - Levert fra Seutelvens Verksted, Fredrikstad til A/S Troms Fylkes Dampskibsselskab, Tromsø - DYRØY 7.6.1955 - Grunnstøtte ved Fjelldalsholmen i Tjeldsundet. 7.4.1970 - Grunnstøtte ved Finnkroken. Slept til Tromsø for reparasjon. 1972 - Motor reparert etter propellskade. 22.10.1973- Kolliderte med nederlandske ADRIATIC ved Leirvåg på Bjarkøy. Store skader. Slept til Harstad for reparasjoner. 5.1.1976 - Grunnstøtte ved Meløyvær mens hun var på reise fra Harstad til Tovik. Maskinrom vannfyllt. Store skader. Brakt flott 07/01 og slept til Tromsø. Kondemnert. 2/1976 - Vraket solgt til Scandia Olympic A/S (M. A. Eilertsen, Oslo), Tromsø. 1980 - Solgt til Stelland Carlund, Sverige. Aldri registrert. Lagt opp i Østerby havn, Læsø, Danmark. Dårlig vedlikeholdt. 9/1983 - Solgt på tvangsauksjon til Eide Contracting A/S, Høylandsbygd/Tromsø. 11/1983 - Solgt til Scansiris A/S, Oslo/Grimstad. 2/1984 - Solgt til K/S A/S Marival, Grimstad. Videresolgt til Dennison Shipping Corp., Kirkwall, Orkenøyene - nytt navn - DEER ISLAND. Senere solgt til kjøpere i USA for ombygging til lystfartøy. Ingen flere opplysninger.
Maskineri; 2 stk. dieselmotorer, hver 4takt enkeltvirkende, 8 cylindere diam. 8 3/4"x11 1/2". Maskineri bygget ved Blackstone Co. Stamford, England.