10/1890 - Levert fra Christiansands mek. Verksted, Kristiansand til A/S Tromsø Amts Dampskibsselskab, Tromsø (Satt inn i hovedrute fra Tromsø) - LYNGEN
1899 - Maskinhavari i Gratangen. Reparert i Harstad.
1907 - Mistet rigg og formast ved ankomst Tromsø.
1908 - Reserveskip.
17.9.1915 - Solgt til P/R Ingvald Berg (Brødrene Christiansen & Co., Kabelvåg), Svolvær (Reparert og modifisert) nytt navn - KYSTFAREREN
23.11.1916 - Solgt til Paul Brun og Brønlund Iversen, Bergen.
6.1.1917 - Solgt til D/S A/S Kystfareren (Ths. Arbo Høegh), Larvik. (Videresolgt til Thygo Sørensen A/S, Kristiania).
1926 - Hugget opp.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 4cylindere diam.2x14.5" - 2x26.8". Maskineri bygget ved Christiansands mek. Verksted, Kristiansand. Kjeler samme.