3/1913 - Levert fra Akers mek. Verksted, Kristiania til A/S Hvalfangerselskabet Harald Haarfagre v/ H. M. Wrangell & Co., Haugesund - ZITZEKAMA 1/1914 - Disponentfirmaet bytter navn til H. M. Wrangell & Co. A/S, Haugesund. 1917 - Solgt til L’Armee Navale, Toulon, Frankrike.(Brukt som patruljebåt) - nytt navn - RAIE III 9/1919 - Solgt til Chr. Salvesen & Co., Leith, Skottland - nytt navn - SPICA 1923 - Registrert i Port Stanley, Falklandsøyene - ytt navn - SPUMA. 3/1930 - Solgt til Det Færøyiske Hvalfangerselskap A/S v/ H. Andrup, Thorshavn, Færøyene - nytt navn - LOPRA 1932 - Managers - V. M. Anderup, Thorshavn. 1935 - Solgt til P. F. Brinck, København, Danmark. Registrert i Vaag, Færøyene. 11/1941 - Forliste i Norge. Hevet og kondemnert. 1942 - Vraket solgt til D/S Samsøe A/S v/ G. Schiønnemann, København. Reparert og ombygget til motor fraktefartøy i Marstal, Danmark. Ny tonnasje 230 tdw, 147 brt. Installert en Vølund dieselmotor bygget av A/S Vølund, København - nytt navn - BRUNDBY 1948 - Ny motor installert. Alpha dieselmotor, 2-takt/enkltv., 3-sylinder. 174 IHK. Bygget i 1944 av Fredrikshavn Jernstøberi & Maskinfabrik, Fredrikshavn, Danmark. 3/1954 - Solgt til Einar Onarheim, Årbakka/Bergen - nytt navn - ALHOLM 16.4.1955 - Grunnstøtte og sank på Havbåen, ca. 3 nm sørvest av Feistein fyr, mens hun var på reise fra Ramsvik til Drammen med kalkstein.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 12.0"-20.0"-33.0". Maskineri bygget ved Akers Mek. Verksted, Kristiania. Kjeler samme.