1889 - Levert fra Thorskogs mek. Verkstad, Thorskog, Sverige til H. Ling, Göteborg, Sverige - FIA
1890 - Solgt til J. F. Olsson, Göteborg.
1891 - Solgt til Ångfartygs-A/B Baltic v/ E. J. Odenius, Göteborg.
6/1894 - Innkjøpt til Norge av Henning Christie m. fl., Kristiansund - nytt navn - FORSØG
1900 - Solgt til H. M. Wrangell m. fl., Haugesund.
1907 - Solgt til T. Lodden m. fl., Haugesund.
1909 - Solgt til Christian Jakhelln m. fl., Bodø.
1913 - Ny kjele installert: 1 dampkjel med dim.: 7,7’ x 6,4’ og 2 fyrganger. Heteflate 425 ft2. Arbeidstrykk 105 psi. Bygget av J. Storvik mek. Værksted, Kristiansund.
5/1915 - Solgt til Ludvig Alexander Iversen, Rønvik/Bodø.
1915 - Videresolgt i juli til A/S United Sardine Factories, Bergen.
2/1916 - Solgt til A/S Dampskib Dina Lea v/ Erik Grant Lea, Bergen - nytt navn - DINA LEA
1917 - Solgt til M. Knutsen, Ålesund - nytt navn - SIGLUFJORD
1923 - Solgt til E. Aanesen, Stavanger.
1923 - Videresolgt til A/S D/S Start v/ Rogde & Bøe, Bergen.
1925 - Solgt til A/S D/S Siglufjord v/ A/S Nordgreen & Larsen, Bergen.
1926 - Solgt til Hans Storaas, Bergen - nytt navn - KRINGSTEIN (B-41-B).
1/1934 Overtatt av Hans Storaas m. fl., Bergen.
13.4.1935 - Sprang lekk og sank i storm på Stadthavet mens hun var på reise fra Askvoll til Tromsø med sild.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2cylindere diam. 12.0"-18.0". Maskineri bygget ved Thorskogs Mek. Verksad, Gøteborg, Sverige. Kjeler samme.