v/H. Larsson-Fedde
Bygd av tre
00/1899: Levert som GLUP til M. Husby, Trondheim
00/1899: Solgt til Trondhjems Bankfiskeselskap, Trondheim
00/1903: Solgt til P.O. Jonsen P/R, Trondheim
00/1904: Solgt til P/R Glup ( R. Hellen ) Trondheim
00/1907: Solgt til P/R Glup ( Iver Pedersen Fladø) Frei, Kristiansund N
00/1914: Solgt til P/R Glup ( John Orseth ) Kristiansund N
00/1918: Solgt til A/S Brødrene Hernes, Trondheim
00/1924: Solgt til O. Kittilsen, Ålesund ( M-88-A)
00/1927: Solgt til Den Vesten- og Nordenfjeldske Skipshypotekforening, Ålesund
00/1928: Solgt til Joakim Paulsen, Ålesund
01/1929: Grunnstøtte og sank den 12/1-1929 ved Kvarveskjæret ved Skjellanger på reise
Sognefjorden til Bergen med sildelast. Hevet og reparert.
00/1931: Overtatt av Den Vesten- og Nordenfjeldske Skipshypotekforening, Ålesund
00/1933: Solgt til M. Solbjørg, Ålesund
00/1937: Solgt til Jakob Honningdal, Ålesund
00/1940: Solgt til Brødrene Lothe A/S ( Adolf Lothe ) Haugesund ( R-71-H)
00/1944: Forlenget og ombygd ved Ottesen Skipsbyggeri, Sagvåg. Dødvekt: 200 tonn
Brutto: 110 tonn. Net: 46 tonn. Dim: 83.9'- 19.2'- 10.1'
00/1944: Ny motor: Union BHK 100 Fart:
00/1946: A/S M/S Glup ( Alfred Jensen ) Hammerfest ( F-8-H)
00/1951: Omdøpt MYLINGEN
00/1956: Solgt til Hans Wilhelmsen, Øksfjord, Hammerfest, nytt navn HANS JONNY (F-187-L)
00/1959: Ny motor: Caterpillar BHK 220 Fart: 8,5 knop
00/1961: Overført til Hans Wihelmsen, Hammerfest ( F-58-H)
00/1969: Solgt til Åsmund Nilssen, Hammerfest ( F-38-H)
00/1970: Omdøpt NILSSEN JUNIOR
00/1974: Kondemnert