7/1919 - Levert fra Foundation Co., Savannah Georgia, USA til L’Armee Navale Francais (eskortetråler) - MARENGO 1923 - Solgt til Huret Savage, Boulogne, Frankrike - ULM (Ommålt: 475 tdw, 392 brt, 102 nrt. L: 140,3’-B: 25,0’-D: 13,4’). 1924 - Solgt til Soc. Mar. Portugal Ltda, Lisboa, Portugal - nytt navn - PORTUGAL PRIMEIRO 1935 - Nytt navn - EMILIA PRIMEIRO 1938 - Solgt til Soc. de Pesca Emilia Ltda, Lisboa. 8/1940 - Solgt til The Royal Navy (boom defence) - nytt navn - HMS SUNRISE 5/1946 - Innkjøpt til Norge av Birger Svein Syvertsen, Bergen - nytt navn - SUNRISE 10/1946 - Videresolgt til Dampskibet A/S Marna v/ M. Clausen, Haugesund. 1947 - Solgt til Dampskibet A/S Force v/ M. Clausen, Haugesund - nytt navn - FORCE (R-96-H). (Ombygget til motordrevet fiskefartøy. Installert: 1 diesel motor, Ruston & Hornsby. 4-takt/enkltv., 7-sylinder, syl. dim.: 260 x 368 mm. 420 BHK. Bygget i 1942 av Ruston & Hornsby Ltd, Lincoln, England). 1951 - Ombygget og forlenget ved Flytedokken Brødrene Lothe A/S, Haugesund. Ommålt: 580 tdw, 461 brt, 229 nrt. L: 169,5’-B: 25,0’-D: 13,4’. 1955 - Solgt til Dampskibet A/S Magnhild v/ Martin Clausen, Haugesund (R-96-H). 30.3.1957 - Kantret og sank utenfor Vardø da lasten forskjøv seg mens hun var på reise fra Vadsø til Tromsø med 7.200 hl. lodde. Fartøyet var trolig overlastet, og flere av langskipsskottene sprang.
Maskineri: 1919 - Triple dampmaskin, 3cylindere diam. 12.8'-21.5'-35.0". Maskineri bygget ved Gouldie & McGulloch Co. Galt, Ontario, Canada. 1947 - 1 diesel motor, Ruston & Hornsby. 4-takt/enkltv., 7-sylinder, syl. dim.: 260 x 368 mm. 420 BHK. Maskineri bygget i 1942 av Ruston & Hornsby Ltd, Lincoln, England