v/H. Larsson-Fedde
08/1967: Levert som T/T JAPAN HYACINTH til Japan Line Ltd., Tokio, Japan
00/1977: Solgt til Saudi Research & Development Corp, Jeddah, nytt navn JEDDAH CEMENT
00/1977: Ombygd til Bulk carrier: Dødvekt: 74.019 tonn. Brutto: 54.586 tonn. Net: 34.927 tonn
00/1981: Solgt til Red Sea Cement Co Ltd., Jeddah, Saudi Arabia, nytt navn FALCON CEMENT
00/1983: Solgt til Redsea Cement Jeddah Co Ltd ( Gearbulk Ltd ) Jeddah, Saudi Arabia
00/1986: Overført til Redsea Cement Jeddah Co Ltd ( Al Sabah Maritime Services Co Ltd) Jeddah
00/1986: Solgt til Sera Shipping Corp., Monrovia, Liberia, nytt navn EAGLE CEMENT
00/1989: Overført til Sera Shipping Corp ( Scandic Ship Management Ltd ) Monrovia, Liberia
00/1993: Overført til Scandic Ship Management Ltd, Monrovia, Liberia
00/1995: Solgt til Seamed Bulk Handling SA( Armenakis Sh. Agency) Panama, nytt navn MEGABULK
00/2002: Overført til Seamed Bulk Handling SA ( Seabulk Shipping SA ) Panama
09/2002: Solgt til Yazici- Resa Group, Tyrkia for opphugging. Ankom Aliaga den 26/9-2002
Maskineri:
2 steam turbines geared to screw shaft,
bygd av Mitsubishi Heavy Ind. Ltd. Nagasaki, Japan,