v/H. Larsson-Fedde
08/1930: Levert som SUDERØY V til Hvalfanger A/S Suderøy( Ole Andreas Knutsen) Haugesund
10/1937: Overført til Hvalfanger A/S Suderøy ( K. Knutsen O.A.S. ) Haugesund
08/1940: Fra 08/1940- 11/1945 i den canadiske marine som minesweeper ( Z04)
11/1945: Tilbakeført til Hvalfanger A/S Suderøy ( K. Knutsen O.A.S. ) Haugesund
00/1952: Forlenget 34.6'- Brutto: 326 tonn. Net: 133 tonn
00/1952: Ny motor: Polar BHK 520 NHK 78 Fart: 10,5 knop
00/1955: Omdøpt HELLESUND
06/1959: Overført til Skibs A/S Suderøy ( K. Knutsen O.A.S. ) Haugesund, nytt navn SUDERØY V
01/1972: Solgt til Hans H. Skorpen m.fl., Bergen, nytt navn IDOL
00/1972: Ny motor: Alpha BHK 900 Fart: 9.1 knop
00/1972: Ommålt: Brutto: 336 tonn. Net: 151 tonn
10/1975: I brann den 15/10-1975 på fiskefeltet utenfor Bergen
12/1975: Kondemnert i desember i Haugesund
00/1976: Vraket solgt til K/S Eidesvik & Co A/S, Haugesund. Reparert ved Horten Verft,Horten
Ommålt: Dødvekt: 508 tonn. Brutto: 467 tonn. Net: 203 tonn
05/1977: Levert til Eidesvik etter ferdig reparasjon under navnet GEO BOY
02/1990: Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn STRILØY
09/1993: Overført til Simon Møkster Shipping A/S, Stavanger
07/1994: Ommålt: Brutto: 466 tonn. Net: 139 tonn
04/1997: Overført til Simon Møkster Rederi A/S, Stavanger
04/2001: Overført til Team Møkster A/S, Stavanger
04/2007: Slettet den 25/4-2007 som opphugget
Maskineri:
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 13.8"-22"-37.5",
bygd ved Nylands mek. Verksted. Kjeler samme.