v/H. Larsson-Fedde
01/1941: Levert som eskortetrawler HMS MACBETH til The Royal Navy, London, UK
04/1947: Solgt til Skips A/S Macbeth ( H. R. Myhre ) Stavanger, nytt navn MACBETH
00/1947: Ny motor: Crossley BHK 480 NHK 95 Fart: 10 knop
12/1947: Solgt til Hovden & Tørresen A/S, Stavanger
01/1948: Overført til Skibs A/S Macbeth ( T. Tørresen ) Stavanger
02/1948: Ombygd til kjøleskip ved Fjeldberg Bruk, Stavanger
10/1950: Grunnstøtte den 10/10-1950 i Krakhellesundet på reise Bergen til Sjøflot på Sunnmøre i ballast. Brakt flott, men hadde rorskader og drev på land igjen ved Skarholmen nær Geita Fyr og ble vrak.
Maskineri:
Opprinnelig :Triple dampmaskin. 3 cylindere . Maskineri bygget ved Amos & Smith Ltd. Hull, England. Fart: 12 knop