v/H. Larsson-Fedde
03/1937: Levert som HANSEAT til W. Richter, Hamburg, Tyskland
00/1939: Ny motor: Deutz BHK 270 Fart: 8,5 knop
05/1941: Overført til Die Deutsche Kriegsmarine, Tyskland
07/1944: Tilbakeført til W. Richter, Hamburg, Tyskland
00/1947: Overført til Den Danske Stat, København, Danmark, nytt navn RONÆS
00/1948: Solgt til A.E. Sørensen, Svendborg, Danmark, nytt navn SUSANNE S
00/1948: Overført til Rederi A/S Britannia ( A.E. Sørensen ) Svendborg, nytt navn BRITANNIA
00/1952: Solgt til Karl Molværsmyr P/R, Langevåg, Ålesund, nytt navn LANGEVÅG
00/1953: Overført til Karl Molværsmyr & Sønner, Langevåg, Ålesund
00/1957: Forlenget 14.0'- Dødvekt: 365 tonn. Brutto: 272 tonn. Net: 148 tonn
00/1958: Solgt til Karl Kirkebø & Sønner. Ålesund
00/1967: Solgt til Arvid Raknes P/R, Aukra, Molde
09/1970: Solgt til Johan Ness P/R, Levanger
00/1970: Ny motor: Caterpillar BHK 400 Fart:
03/1971: Solgt til Nils Fjeldvær P/R, Trondheim
00/1975: Solgt til Bjørnar Jørgensen, Havøysund, Trondheim
10/1975: Sank etter lekkasje i maskinrommet ved Helnes Fyr den 30/10-1975 på reise
Havøysund til Tana med levende fisk