1906 - Levert fra O. A. Brodin's Varv, Gefle, Sverige for Rederi-AB Disa (O. A. Brodin), Gefle - FENJA 1911 - E. A. Brodin, Gefle ble manager 1914 - G. Brodin, Gefle ble manager. 6/1915 Solgt til A/S D/S Liberta (Johs. Larsen, Minde), Bergen - LIBERTA (Videresolgt i desember til A/S Liberta (Haakon Rachlew), Sandefjord). 6/1916 Solgt til A/S Liberta (Andr. G. Wefring), Kristiania. 1/1917 - Solgt til A/S Liberta (Otto & Viggo Kallevig), Arendal. (Videresolgt i mai for ca. NOK 420.000 til Skibs-A/S Loddings Rederi II (Trygve Lodding), Kristiania). 1919 - Solgt til Tønsbergs Rederi A/S (H. Voigt-Hansen), Tønsberg. 1923 - Fuhr & Bugge, Tønsberg ble manager. 1924 - Ths. Bugge, Tønsberg ble manager. Birger Rafen, Tønsberg ble manager i desember. 1926 - Rafen & Loennechen, Tønsberg ble manager i oktober. 6/1927 - Solgt til D/S A/S Liberta (A. Salomonsen), Kopervik. 4/1930 - Overtatt i april av Tønsberg Rederi A/S (Rafen & Loennechen), Tønsberg. 3/1935 - Solgt til A/S Bausen (Anders Velde), Haugesund - nytt navn - BAUSEN 1937 - Solgt til Ludwig Varik, Tallin, Estland. (Videresolgt i april til Laevaühing ”Eha” (Ludwig Varik), Tallin - nytt navn - EHA 19.5.1939 - Grunnstøtte ved Märket fyr, Åland mens hun var på reise fra Loksa, Estland til Kemi, Finland med murstein.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2 cylindere diam. 16.0"-31.0". Maskineri bygget ved Lindeberga Aktiebolag, Stockholm, Sverige. Kjeler samme.