M/T Seaheron

Other names
ex Tomoe 117
Call sign
LAZY2
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1982
Yard number
315
Month of delivery
November

Tonnage

Gross tonnage:
5.072
Net tonnage:
3.599
Deadweight:
10.951

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 6000
Built by:
Akasaka Diesels Ltd.,Yaizu
Speed:
13,5

Dimensions

Length:
123,63m
Beam:
18,22m
Draft:
8,18m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    11/1982: Levert som TOMOE 117 til Kiwase Kaiun Y.K. ( Tomoe Shipping Co Pte Ltd) Matsuyama
    07/1990: Solgt til Seaheron K/S ( Goliat Shipping A/S ) Oslo, nytt navn  SEAHERON
    07/1990: Innmeldt   NIS   nr 985   LAZU2
    12/1993: Omdøpt  FREJA JUTLANDIC
    07/1997: Solgt til K/S Freja Jutlandic Progress( Orient Ship Management Norway A/S ) Oslo
    02/2000: Solgt til K/S Chemical Transport ( Orient Ship Management A/S ) Oslo
    11/2000: Solgt til Sukaria Shipping Pte Ltd( Samta Shipmanagement Pte Ltd) Singapore,
                    nytt navn  MAJU JAYA
    07/2001: Overført til Sukaria Shipping Pte Ltd( Samta Shipmanagement Pte Ltd) Panama
    09/2009: Solgt til Jag Investment Holdings Pte( RTBS Consultants Pte Ltd) Panama
    01/2010: Overført til Jag Investments Holdings Pte( Chahaya Shipping & Trading) Panama
    07/2010: Solgt til Pioneer Group Hong Kong Ltd( Sun Rising Shipmanagement Co ) Panama,
                    nytt navn  MAJU JAYA 3
    02/2012: Solgt til ukjente eier, San Lorenzo, Honduras
    10/2013: Omdøpt  MIYAKU MARU
    05/2015: Solgt til Info Source Holdings Ltd, San Lorenzo, Honduras, nytt navn  PROSPERER 28
    01/2016: Solgt til Bewin Shipping Hong Kong Ltd., Freetown, Sierra Leone
    00/2020: Still in service/ Fremdeles i fart