v/H. Larsson-Fedde.
08/1919: Levert som FLEURUS til The Franch Navy, Frankrike
00/1923: Solgt til Huret Sauvage, Boulogne, Frankrike
00/1924: Solgt til A/S Tønsbergs Hvalfangeri ( Hans Borge ) Tønsberg
00/1934: Solgt til Einar Veim, Bergen
00/1935: Solgt til Skibs A/S Thorodd ( R. J. Falkevik ) Ålesund, nytt navn THORODD
00/1939: Rekvirert av Den Norske Marine
00/1940: Minesveiper 17. juni 1940-1946 - FY 1905
05/1942: 1. Minesweeperdiv.Dundee FY 1905
00/1946: Tilbakeført til A/S Thorodd ( R. F. Falkevik ) Ålesund
00/1947: Ny motor: Crossley BHK 600
00/1952: Forlenget 10.8'- BRUTTO: 452 tonn. NET: 200 tonn
00/1952: Ny motor: Ruston BHK 408 Fart: 11 knop
00/1952: Solgt til A/S Grindhaugs Fiskeriselskap ( G.Grindhaug ) Kopervik
10/1955: Sank 6/10 utenfor Risør da lasten forskjøv seg i urolig vær på reise Vigsnes til Tofte med kis.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3cylindere, diameter 12.8"–21,5"–35,0". Maskineri bygget ved Goldie & McGulloch Co. Ontario, Canada. Kjeler bygget ved Dominion Bridge Co. Ltd. Lachine, Montreal, Quebec, Canada.