v/H. Larsson-Fedde.
Bygd som dampskip: Motor: Triple 3 cyl NHK 326
03/1909: Levert som PANGAN til East Asiatic Co, Bangkok
00/1914: Solgt til A/S Det Østasiatiske Kompani, København, Danmark
00/1914: Ny motor: B & W BHK 1580 NHK 357 Fart:
00/1918: Solgt til Statens Skibsfartsdirektoratet( Lauritz Kloster) Oslo, nytt navn LIDVARD
07/1920: Solgt til Excelsior (S.O. Stray & Co.A/S) Kristiansand S, nytt navn SONGVAND
07/1921: Overført til A/S Norsk Rutefart ( S.O. Stray & Co A/S) Kristiansand S
06/1924: Solgt til Klosters Rederi A/S ( Lauritz Kloste r) Kristiania/Oslo, nytt navn LIDVARD
00/1927: Solgt til Bank Line Ltd ( A. Weir & Co ) Glasgow, UK, nytt navn DUNAFRIC
00/1936: Solgt til opphugging 3. kvartal 1936.
Maskineri:
1909 :
Triple dampmaskin, 3cylindere, diameter, 21,5”–36,5”–62,0”. Maskineri bygget ved Barclay, Curle & Co. Ltd, Glasgow, Scotland.
1915:
Dieselmotor, 4takt enkltvirkende, 6cylindere, diameter 670 x 1000 mm. B&W maskineri lisensbygget av Barclay, Curle & Co. Ltd, Glasgow.