Selmer fikk styrm.patent 13.juli 1893 og skipsf.srtifikat. 26.okt 1897 (nytt 22.sept 1902)
Skipperborgerbrev 15.okt 1902.
Fartstid:
25.april 1888 bark "L.Schwiegaard" Grimstad for England (dekksgutt hyre kr 12.-
avm 21.nov 1888 i Bergen
28.jan 1889 bark "Erato" Grimstad for England (jungm. hyre kr 20.-
avm 31.jan 1889 før avseiling fra Grimstad
10.april 1889 bark "Chr.Schiver" Grimstad for Buenos Aires via Dublin (jungm. hyre kr 18.-
avm 19.mai 1891 i Grimstad
10.sept 1892 fullr. "Guldregn" Grimstad for England via Arendal (navigatør hyre kr 50.-
avm 15.nov 1894 i Cardiff
5.nov 1894 skip "Høvding" Cardiff for Brasil (2.styrm.
avm 25.juli 1895 i Havre
20.sept 1895 bark "Kongsbyrd" Grimstad for Newport (1.styrm. hyre kr 62.-
avm 13.okt 1897 i Grimstad
17.des 1897 bark "Kongsbyrd" Grimstad for utlandet via Arendal (1.styrm. hyre kr 65.-
avm ikke oppgitt
8.juni 1902 bark "Kornmo" Grimstad for Gøteborg / videre (skipsf.
avm 2.juli 1902 i Grimstad
27.okt 1902 bark "Kornmo" Grimstad for Gøteborg (skipsf.
avm 28.juni 1905 i Grimstad
Fra hovedrulle nr. 12: "Mandskabet er som fører af "Kornmo" forsvunden i Åhus 10.6. 1905.
Søforklaring afholdt i Grimstad 7.7. 1905.
Arild Nordskogs samlinger.